İletileri Göster
|
Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 15
|
3
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: Mac Pro - Performansı
|
: Kasım 02 2014, 04:46:54
|
Selam, Fotoğraf çözünürlüğü yüksek değil demişsin. O yüzden garip geldi. Full HD çalışırken 1.5 katı kadar büyüklükte olsa yani 1920x1.5=2880 px makuldür bence. 5 dakikalık filmin tamamına tek parça olarak koyuyorsan logoyu o da doğru bir çalışma yöntemi değil. En azından 30 saniyelik parçalar halinde koyarsan değişiklik yapmak istediğinde sadece değişiklik yaptığın bölüm render isteyecektir tekrar. Tabii logonun tamamı değiştiğinde parçalasan da gene timelineın tamamını render almak durumundasın ama çok az fark edebilir. Çalışma ayarların ne, sekansın ayarı yani, prores422, prores422HQ, XDCAM, vs Final Cut hangi versiyon?
|
|
|
6
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: MXF Convert
|
: Aralık 12 2013, 05:11:51
|
Zaten Pal olan görüntüleri kafasına göre HD yapmaması lazım. Log and Transfer penceresinin ayarlarına bak diyeceğim orada da sadece codec seçimi var boyutla ilgili bir şey yok. Orijinal boyutunu koruması gerekir. Eğer elinde toast titanium varsa onunla da çevirebilirsin mxf dosyalarını.
|
|
|
8
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: render alirken general error hatasi
|
: Eylül 23 2013, 11:45:11
|
Pek çok sebebi olabilir. Yüksek boyutlu imaj, CMYK imaj, mpr gibi kurguya uygun olmayan formatlarda video, bir dosyada Finder seviyesinde bozulma, Final Cut Pro'nun sapıtması(Prefleri yani) vs vs. Proje hakkında biraz bilgi verirsen belki sorunu çözmemize yardımcı olur. Kolay gelsin.
|
|
|
13
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: Speed Tool
|
: Kasım 06 2012, 11:32:45
|
Benim anlayamadığım speed penceresinden ripple seçeneğini iptal ettiğinde klibinin süresi değişmeyecek, timelineda herhangi bir klip sağa sola kaymayacak. Ne istiyorsun onu anlayabilmiş değilim gerçekten.
|
|
|
14
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: Speed Tool
|
: Kasım 05 2012, 16:47:47
|
Ripple seçili olmayınca klibin süresini değiştirmez ki zaten. Klibin timelineda diyelim 5 saniye ise ripple seçili olmadığında %300 hızlandırdığında gene o klibin süresi 5 saniye olarak kalır. Tabii ki senin klibinin son karesi değişecek, sonuçta 3 kat hızlandırınca 5 saniye değil 15 saniye kullanmış oluyorsun ham klibinden. Hızlandırılmış 5. saniyende aslında ham klibindeki 15. saniyeyi görüyorsun. O 15. saniye senin istemediğin bir görüntüyse o klip o sürede hızlandırmaya uygun bir klip değil demektir. Doğru anlamaya çalışıyorum yardımcı olabilmek adına ama bir karışıklık var gibi ortada terminolojik olarak sanki.
|
|
|
15
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: Speed Tool
|
: Kasım 03 2012, 02:20:29
|
Selam, Tekrar okuyunca tam anlayamadım ne demek istediğini, Speed penceresine girip ripple seçeneğini iptal edersen klibin timelinedaki süresini değiştirmeden ve diğer klipleri kaydırmadan hız değişikliğini yapabilirsin. Diyelim 5snlik bir klip senin ortadaki klibin. 2 kat hızlandırdın bu klibi. ripple aktif olmadığı için sen timelieda gene 5snlik bir klip göreceksin ama klibinin bitiş noktası %100 hızdaki klibinin bitiş noktası olmayacak çünkü 2 kat hızlandırdığın için ham görüntündeki 10. saniye olacak. Bundan daha başka bir seçenek olması mümkün değil. Kurgunun mantığına aykırı başka bir seçenek olması.
|
|
|
16
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: Capture sonrasi Video-Audio senkron kaymasi
|
: Ekim 19 2012, 07:49:00
|
Tahminim blackmagic ayarlariyla alakali bir sorun olabilir. Pref dosyasinda ariza olabilir, silip yeniden olusturabilirsiniz. Disk utillty ile repair permission ve disk verify uygulayabilirsiniz. Denemek ve gormek lazim bazi seyleri
|
|
|
24
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: GREEN BOX ÇALIŞMASI COLOR KEY HAKKINDA
|
: Nisan 14 2012, 09:05:50
|
Selam, Keylemeyi bitirdikten sonra spill supression ile yeşil çizgilerin rengini biraz oynayabilirsiniz. Bu işlemi yaparken resmin renk dengesi bozulabilir, color correction filtreleriyle de bunu düzeltebilirsiniz
|
|
|
26
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: Final Cut Pro ile HD Montaj yapmak .
|
: Mart 12 2012, 05:26:11
|
Sen çok kısa sürede hem sorup hem cevaplamaya başlamışsın  Daha yüksek olması normal. Çünkü DSLR ya da yeni karta çeken video kameralarda da çekim sırasında sorun yaşanmaması için GOP olarak tabir edilen formatta ve düşük data rate ile çekiliyor. İşte sorun da burada başlıyor. Bu formatlarla kurguda çalışmak çok efektif degil. Oyüzden bu dosyaları alıp başka bir formata çevirmek gerekiyor. Prores kodekleri de GOP değil I Frame oldugu için yani kurgu için uygun formatlar olduğu için daha fazla yer tutuyor. Proxy ile kurgunu bitirdikten sonra sadece kullandığın klipleri Prores 422ye çevirebilirsin.
|
|
|
27
|
Forum / Final Cut Pro / Ynt: Final Cut Pro ile HD Montaj yapmak .
|
: Mart 11 2012, 11:19:54
|
Canon DSLR makineler ile çekilen görüntüler H.264 kodekli mov dosyalarıdır. Final Cut Pro ya da Quicktime tabanlı programların hepsi tanır. EOS1 plug in'ini kurmak gerekli tabii öncelikle. Bu mov dosyalarını Compressor ile Prores 422 Proxy yaparak düşük kaliteli offline çalışmaya uygun hale getirebilirsin. Daha sonra kurgun bitince sadece kullandığın klipleri Prores 422 ya da Prores 422 HQ yapabilirsin. Aynı şekilde JVC ile çekilmiş görüntüleri de bu işlemlerden geçirebilirsin.
|
|
|
|